”Ondanks dat er voor de gezondheid van heel veel mensen geen betere beslissing gemaakt kon worden, was het een enorme klap dat we zondag om 17:30 uur hoorden dat we een half uur later voor drie weken dicht zouden moeten. Niet alleen voor ons, maar ook voor onze trouwe schare stamgasten en de grote basis bierliefhebbers die af en toe komen genieten van een lekker speciaalbier in de Koffer. Daarnaast hebben we als werkgever van ons hechte team natuurlijk ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor de continuering van de inkomsten van onze werknemers.” Aldus de directie van café de Koffer.
In een weekend van bierlokaal naar webshop
Toen we vrijdag hoorden van de maatregelen in België zijn we met ons team gaan nadenken over wat te doen als deze maatregelen ook onze kant op zouden komen. Allerlei ideeën zijn de revue gepasseerd: de zaak schilderen, de keuken opknappen en onze bierkennis verbreden zijn allemaal dingen die we de komende weken gaan aanpakken. Maar hoe kunnen we een beetje bijdragen aan het oplossen van de verveling voor de mensen die thuis zitten? Als onze gasten niet naar de Koffer kunnen komen, brengen we wel een stukje Koffer naar ze toe!
“Koffergevoel” thuis bezorgen
We willen nadrukkelijk geen gewone webshop in bier zijn. We hopen dat we de mensen die anders een gezellige middag of avond bij ons zouden doorbrengen bijna net zo’n leuke tijd thuis kunnen bezorgen. Dus hebben we de site zelf gemaakt en doen we de afhandeling van de bestellingen ook volledig zelf. Als we een order krijgen springt één van onze collega’s direct op de fiets. In de bestelling doen we naast de bestelde bieren en hapjes ook bierviltjes, een kaarsje, wat nootjes en zelfs een pakje kaarten of dobbelstenen, zodat we zoveel mogelijk van het “Koffergevoel” komen brengen. Dit gevoel kan dan ook nog muzikaal omlijst worden door de playlist van je favoriete barman/vrouw.
Bezorging op de fiets
Doordat we alles zelf doen, bezorgen we alleen in de stad Groningen. Onze collega’s springen op de fiets en zullen de orders tijdens openingstijden zo snel mogelijk bezorgen. We zullen proberen de bestellingen contactloos te bezorgen, maar hopen dat er -op gepaste afstand- toch een mogelijkheid is voor een gezellig praatje met onze gasten die we anders wellicht enkele weken niet spreken. Het streven is om alle orders binnen een uur te kunnen bezorgen tijdens openingstijden (elke dag van 16:00 tot 22:00 uur). Niet zo snel als we aan de bar zouden doen, maar zeker snel genoeg voor een last-minute gezellige avond. De bieren staan in onze voorraad al koud, dus nadat de bieren even zijn bijgekomen van het fietsen zijn ze direct drinkbaar.
Meer info: https://dekoffer.nl/webshop
Heb jij ook een tijdelijk of aangepast horecaconcept i.v.m. de corona crisis? Meld het ons dan op joris@horecagroningen.nl