Dat gaan we horen op de inmiddels zevende bijeenkomst van Gastvrij050 in de stad Groningen op dinsdag 28 februari a.s. om 17.00 uur.
Gastvrij050 is gestart in november 2015 vanuit de roep naar verbinding, gezamenlijke ambities en samenwerking in de stad Groningen.
Gastvrij050 wil een brug slaan tussen horecabedrijven, kennisinstellingen, retail, ondernemers, de gemeente en de provincie Groningen voor meer slagkracht en samenwerking.
Gastvrij050 is een initiatief van Ineke de Boer van ‘s Amuse Catering, Haskia Kramer van Internoord Reizen en Martine Hamminga van Echt Martine, Marketing, Sales & Hospitality.
Gastvrij050 houdt zes bijeenkomsten per jaar. De insteek is laagdrempelig en informeel. De focus ligt op elkaar vinden, elkaar spreken en daar waar mogelijk samenwerken.
“ We denken veel te veel vanuit achterstand en eigen referentiekader”, zegt Martine Hamminga, die vanuit haar jarenlange ervaring als gastvrijheidsspecialist goed heeft geluisterd naar wat bezoekers zeggen over Noord Nederland.
Zij hoort de meest mooie verhalen over onze stad en regio die niets te maken hebben met ons eigen Calimero-denken.Ineke de Boer voegt toe:” We mogen wel wat trotser zijn op wat we hebben en daar de focus op leggen. Kijken naar wat we gezamenlijk te bieden hebben”. “Bij elke bijeenkomst in Café de Sleutel ben ik opnieuw aangenaam verrast over de mensen die de bijeenkomst van Gastvrij050 bezoeken en elkaar nog niet kennen”.
Haskia Kramer, druk bezig met het optuigen van de eerste verkenningsreis naar Kopenhagen vanaf Groningen Airport Eelde met het GRQ Business Network zegt:” Samenwerken loont. We weten nu vaak niet wat de ander doet”. “Gezamenlijk een richting kiezen en daarvoor staan is nu belangrijker dan ooit!”
“Het is nu de tijd om je niet meer te verschuilen achter ego’s en logo’s maar te gaan voor het gezamenlijke doel. “ Aldus Kramer.
Gastvrij050 is dinsdag 28 februari tussen 17.00 en 18.30 uur in Café De Sleutel aan de Noorderhaven 72 in Groningen.
Tussen 17.30 en 18.00 uur vraagt Anita Pepping Gerard de Boer (campagneleider Top Dutch) naar Top Dutch. Top Dutch, de campagne die in een paar weken is opgetuigd om Tesla te overtuigen en te verleiden zich ook in Noord Nederland te vestigen.
Nu we een paar weken verder zijn lijkt het wel of we allemaal Top Dutch zijn? Wat is er aan de hand? En belangrijker nog? Hoe kunnen we aanhaken bij dat algehele Top Dutch positieve sentiment? Wordt Top Dutch een merk?
Aanmelden
We horen het op dinsdag 28 februari a.s.
Er is ruimte voor discussie, maar het is vooral een goede gelegenheid om met elkaar te praten en te drinken en vooral om na te denken hoe Groningen nóg gastvrijer kan worden.
Aanmelden graag via info@samuse.nl Entree €10,00 voor drankjes hapje en gastvrijheid.