@STUGTV #LOA2013 @horecagroningen
Wie wordt de leukste bartender van Groningen? Met die vraag sloegen STUG en HorecaGroningen de handen ineen en riepen een wedstrijd in het leven om de horeca te stimuleren.
De verkiezing lag in het begin volledig bij het publiek. Via social media, TV en radio riepen we de stadjers op om hun favoriete bartender op te geven. Dit leverde 75 deelnemers op.
De voorronde speelde zich online af. De top 10 met de meeste Facebooklikes ging door naar de halve finale. Er zijn +/- 4500 stemmen uitgebracht.
Om deze finalisten bekendheid te geven kwam er elke week 1 aan bod in zowel STUG Radio als TV. Ook lanceerden we een site met info en filmpjes. Men kon via die site en via Facebook blijven stemmen. We hingen de stad vol met posters en regionale kranten pikten de wedstrijd op. Ook schreven wij er over op onze pagina in het blad van de Hanzehogeschool.
Tijdens de finale voerden de deelnemers opdrachten uit die werden beoordeeld door een jury. Ook het publiek had weer een stem, zowel op papier als digitaal. De nachtburgemeester telde alle punten en stemmen, terwijl het publiek via een live Twitterfeed meeleefde.
Niet onbelangrijk; de hele wedstrijd is kosteloos tot stand gekomen. Wij hebben met louter vrijwilligers en sponsoren een succesvolle wedstrijd neergezet dat op radio, TV, print, web en tijdens een event plaatsvond. In ruil voor een gaaf product kun je veel voor elkaar krijgen toch?
Op vrijdag 24 mei krijgen de omroepen 15 minuten de tijd om zich te presenteren aan de jury. De manier waarop ze dit doen is geheel vrij. Doel is dat de jury een indruk krijgt van wat de omroep doet en waar zij voor staat.
Na de presentatie door de omroep heeft de jury gelegenheid om de vertegenwoordigers van de omroep te bevragen.
De Lokale Omroep Awards en de bekendmaking van De Lokale Omroep van het Jaar zijn op vrijdag 7 juni 2013.
OLON awards: Klik hier voor meer info