De Mooiste Bar van Nederland is een jaarlijkse verkiezing van Entree, bedoeld om het belangrijkste meubelstuk, werkstation, kroonjuweel en/of ontmoetingspunt van de zaak speciale aandacht te geven. De ondernemer krijgt een beker, oorkonde en prijzen, ontvangt landelijke media-aandacht en oogst lof van collega-ondernemers.
Nieuwe categorie: Mooiste Klassieke Bar
Dit jaar zet het vakblad de klassieke, bruine bar in de spotlight: de nostalgische, authentieke, uitnodigende, vertrouwde toog. Een plek waar vele stamgasten zich al jaren thuisvoelen. Heeft u de Mooiste Klassieke Bar van Nederland? Meld deze dan nu aan
Hoe het werkt
In beide categorieën (Mooiste Bar van Nederland en Mooiste Klassieke Bar) maakt de redactie van Entree in juni de top 10 bekend. De genomineerde bars krijgen een mooi plekje in de juli-editie van Entree. Vervolgens kunnen de genomineerde bars stemmen werven voor de twee publieksprijzen, komt de jury samen voor de vakprijs en volgt er in augustus driemaal een top 3. Nadat de stemmodule voor de twee publieksprijzen daarna nog even is geopend, volgt in september de uitslag. Tijdens de beurs Gastvrij Rotterdam, op dinsdag 22 september, worden de winnaars bekendgemaakt.
Meedoen
Vindt u dat u de Mooiste (Klassieke) Bar van Nederland heeft? Stuur dan uiterlijk woensdag 24 juni een mail naar redactie@EntreeMagazine.nl o.v.v. “Mooiste Bar” met daarin de contactgegevens, een paar foto’s van de bar en een korte motivatie. Let wel: de jury gebruikt de foto’s voor de eerste selectie voor de top 10’s, dus zet de bar er duidelijk op. Voor de publieksprijzen is het na de bekendmaking van de twee top 10’s aan de ondernemers zelf om zoveel mogelijk stemmen te werven. Hiervoor stelt Entree uiteraard promotiemateriaal beschikbaar. De tien bars die vorig jaar de shortlist haalden, zijn dit jaar van deelname uitgesloten.
De vakjury
Maarten Wessels, hoofdredacteur Entree
Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux
Tom Rietveld, directeur HTC Concepts
Ronald van Rooij, designer Meubel & Interieur Utrecht
Vincent Ronnes, De Douairière in Boxmeer (publieksprijs 2014)
Hilde van der Stoel, accountmanager Lavazza