Begin volgend jaar moeten de deuren open van het splinternieuwe en in strakke, moderne architectuur gevatte Paviljoen Van de Dame aan het Paterswoldsemeer.
De plek waar Bert Westerhof en zijn partner Imogen Wills een investering van 3,5 tot 4 miljoen euro gaan doen is bij tienduizenden noordelingen meer dan bekend. Achter het Familiehotel Paterswolde waar vroeger achtereenvolgend onder de namen Meerval en Vergulde Anker populaire horecapaviljoens aan de waterkant waren gevestigd.
,,We zijn vorig jaar door de eigenaar van de grond en de oude opstallen benaderd om na te denken over de exploitatie. Hij had al een brochure voor ons klaar liggen waarin Tim Vermeend van Urban Climate Architects samen met concept bureau BIUM de wensen van de eigenaar vorm had gegeven’’, vertelt Imogen Wills.
Het vergde nog een paar maanden om het pand dat met grote glaspartijen en strakke vormen uitzonderlijk modern oogt, logistiek geschikt te maken voor een horecabedrijf. ,,We zijn nu zo ver dat we onze plannen en de naam, Paviljoen Van de Dame, naar buiten kunnen brengen. We hopen volgend jaar februari te openen en de eerste gasten te ontvangen’’, vult Westerhof aan.
Voor Westerhof komt zijn grote droom uit. Drie keer eerder probeerde deze horecaondernemer met vier zaken in de binnenstad een plaatsje aan het Paterswoldsemeer te veroveren.,,We gaan een paviljoen bouwen waar alles mogelijk moet zijn. Lunch, diner, vergaderingen, trouwerijen en recepties. Op de etage van het paviljoen komen zalen en een dakterras met prachtig uitzicht’’, onthult de ondernemer.
Het paviljoen krijgt een oppervlakte van 1200 vierkante meter en komt in de lengte aan de waterkant te staan. ,,Binnen komt plaats voor 200 diner- en lunchgasten, op het terras kunnen nog eens 200 tot 300 gasten plaatsnemen.We willen onze gasten vooral plezier bieden’’, zegt Wills.
Hij werkte tot voor kort als ok-assistente in het Martini Ziekenhuis, maar kan de voorbereidingen richting de opening van het paviljoen niet meer met dit verantwoordelijke werk combineren. ,,Wat wij vooral willen met het ultramoderne paviljoen is de horeca in Groningen een nieuwe impuls geven. Plek en ambiance zijn steeds belangrijk voor succes.’’Bert Westerhof en Imogen geven in de binnenstad van Groningen leiding aan de horecabedrijven ‘t Zwarte Schaap, Club Kokomo, Club Ocean 41 en De Kosterij.
Bron: DVHN.nl