Gisteren is op de Grote Markt in Groningen het nieuwe logo van familie distilleerderij Hooghoudt onthuld. Het oude logo, dat jarenlang op het gebouw van studentenvereniging Vindicat stond, is vervangen door een nieuw exemplaar. Het nieuwe logo komt voort uit de verandering van koers die onlangs bij Hooghoudt werd ingezet. Een volgende stap in de rijke geschiedenis van de distilleerderij.
Hooghoudt, dat volgend jaar het 125-jarig jubileum viert, heeft alle flessen in een nieuw, hedendaags jasje gestoken. Die flessen gaan opnieuw het verhaal van Hooghoudt vertellen. Directeur Arno Donkersloot: ‘Onze jenevers en andere Hooghoudt dranken zijn bijzondere producten met 100% natuurlijke ingrediënten. Wij willen liefhebbers graag meer vertellen over de samenstelling van onze dranken en over hoe wij al sinds 1888 – de 4e generatie nu al -smaken vangen in alcohol’.
Hooghoudt, Groningen en nieuwe smaken
Sinds het prille begin is Hooghoudt onlosmakelijk verbonden met de mooie stad Groningen. Donkersloot: ‘We voelen de wederzijdse liefde en die blijven we de aandacht geven die het verdient. En in het verhaal van onze wortels, onze mentaliteit en onze vernieuwingsdrang past ook een reeks nieuwe dranken’. Hooghoudt brengt onder meer nieuwe bijzondere jenevers op de markt.
Al vier generaties lang
Het nieuwe Hooghoudt-logo werd onthuld door de derde en vierde generatie van de familie Hooghoudt. Hero Jan Hooghoudt, 83 jaar, die nog wekelijks is te vinden in de distilleerderij, en zijn zoon Bert Hooghoudt, die de familietraditie voortzet. De nieuwe flessen liggen – met vertrouwde smaken en elk hun eigen verhaal – vanaf deze maand in de winkels.