Patrick Beijk mag zich dit jaar en volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. De ondernemer uit de stad Groningen onderscheidt zich met onder anderen zijn horecabedrijven mr. Mofongo en The Dog’s Bollocks en toont daarnaast opvallende en uitdagende initiatieven voor nieuwe horecaconcepten. Patrick Beijk heeft de uitverkiezing maandagavond tijdens een Dinnershow in Brouwhotel Parkzicht in Veendam te horen gekregen.
Genomineerden
De jury heeft Patrick Beijk gekozen uit vier ondernemers die voor de prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland waren genomineerd. De eerste genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en een aantal interessante concepten om gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook genomineerd was André Dokter van het gelijknamige steakhouse in Briltil en een tweede vestiging onder de naam Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen.
De vierde deelnemer was Brouwerij Martinus, de nog jonge onderneming van de familie Swierstra die in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering heeft opgebouwd. De jury bestond dit jaar uit Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen en Hotel De Ville en bestuurslid van Koninklijke Horeca Nederland, regio Groningen, Marco Agema, winnaar van de markante prijs in 2016/2017, Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van Koninklijke Horeca Nederland. Vierde jurylid was oud-journalist van het Dagblad van het Noorden, Menno Hoexum.
Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De winnaars van de veertien regio’s waarin de verkiezingen worden gehouden treffen elkaar begin januari 2019 als de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland wordt gekozen.