Op 15 februari is het thema voor de KEI-week in 2018 bekendgemaakt. Tijdens het themabekendmakingsfeest, werd het thema ingeleid met een introductiefilmpje. ‘Destination KEI: your ticket to gold’ werd vervolgens getoond als het nieuwe thema.
De voorzitter van het Dagelijks Bestuur van Stichting KEI, Marc Boels, zei het volgende over het thema: “De komende eerstejaarsstudenten beginnen allemaal aan een nieuw hoofdstuk in hun leven, ze gaan studeren. Voor velen van hen zal Groningen de bestemming zijn waar zij aan dit nieuwe hoofdstuk gaan beginnen”. Tijdens de KEI-week wordt informatie verstrekt over alles wat het studentenleven in Groningen de komende eerstejaars student te bieden heeft. Zo is er informatie over verenigingen, het uitgaansleven, actief zijn naast je studie en nog veel meer. “De KEI-week is het beste moment om op de plaats van bestemming aan te komen, om alles uit je studententijd te halen in Groningen”, aldus Marc Boels. Tijdens de thema bekendmaking werd ook het nieuwe logo bekendgemaakt.
Het logo van de KEI-week 2018
“In het logo is een gouden ticket verwerkt. Dit ticket staat symbool voor de KEI-week, aangezien de KEI-week de start is van een gouden studententijd”, zegt Boels.
Dit jaar viert Stichting KEI haar 10e lustrum, dit is dan ook verwerkt in het logo door middel van goudtinten. Deze goudtinten zullen komend jaar in de decoratie verwerkt worden op de evenementen tijdens de KEI-week. Met name Het Open Air Festival op donderdag 16 augustus 2018 zal in het teken staan van het 50-jarig bestaan. Stichting KEI wil haar 50-jarig bestaan vieren met heel Groningen, iedereen is dus welkom om bij dit evenement langs te komen. Naast het lustrum van Stichting KEI, zal er komend jaar ook extra aandacht besteed worden aan duurzaamheid en huisvesting van studenten. De KEI-week vindt dit jaar plaats van 13 tot en met 17 augustus 2018.