U heeft het waarschijnlijk gevolgd op TV: burgemeester Den Oudsten van Groningen was onlangs in het nieuws omdat er een forse toename was van zakkenrollers in het uitgaansleven in Groningen.
Dat signaal had Koninklijke Horeca Nederland van de achterban en zijn daarop in overleg gegaan met gemeente en politie.
Er wordt nu een speciale aanpak gedaan op dit probleem. Gemeente en politie plegen extra inzet, zoals speciale teams van de politie die tijdens uitgaanstijden op gerichte wijze hierop patrouilleren.
De Afdeling Groningen van Koninklijke Horeca Nederland heeft aangegeven niets te voelen voor een publiekscampagne in de trant van ‘pas op: zakkenrollers’. Dat geeft een overdreven negatief signaal af aan onze gasten over het uitgaansklimaat. Daarom heeft Koninklijke Horeca Nederland in samenwerking met het Ministerie van Veiligheid en Justitie een andere campagne bedacht.
Onderdeel daarvan is het stimuleren van bewustwording bij de gast, dat het verstandig is om op zijn/haar spullen te passen.. .